Treehouse Rose Gums nabij Malanda

19 september 2015 - Mission Beach, Australië

Maandag vertrokken uit Port Douglas en via het binnenland 175 km gereden naar Malanda. Onderweg gestopt om foto's te maken en bij een coffee town gestopt voor en bakkie koffie, die in Australië goed te drinken is. Onderweg termieten bulten gezien van 1 meter.

Ons volgend huisje is een tree house en bevindt zich op en kleinschalig park in het regenwoud. Het is alleen te bereiken via een landweg, en geen internet en geen mobiele dekking. Als je buiten zit hoor je allerlei geschrarrel door de struiken en de bomen gelukkig zitten we met ons balkon boven de grond. Het huisje heeft een groot bubbelbad met uitzicht op het regenwoud. 's Nachts klapt de regen eruit maar dat hoort in en regenwoud.

Treehouse Rose GumsLekker bubbelen

In deze streek zijn veel watervallen we hebben en rondje gereden en vier watervallen gepakt ze werden steeds mooier.

Waterval 1: Milaa Milaa FallsWaterval 2: ZillieWaterval 3: EllinjaaWaterval 4: Murgali

Om wat cultuur op te snuiven zijn we naar een openluchtmuseum geweest met circa 50 huisjes uit de periode 1850 - 1930 erg leuk om te zien. Daarna doorgereden naar een kratermeer en een waterval. Op weg naar de auto kwamen we een cassowary tegen dit is een soort emoe en heel bijzonder als je deze in het wild tegenkomt. Wat je NIET moet doen is gillen, wegrennen en je rug toekeren. Alles wat Saar wel deed en de cassowary zette de achtervolging in. Floor heeft Saar opgetild en rustig achteruit lopend naar een informatie paneel. De cassowary verloor zijn interesse maar eng was het wel. Nadat iedereen in de auto zat nog even foto's gemaakt wel op veilige afstand natuurlijk en flink ingezoomd.

Pas op:CassowaryPas op: Cassowary, maar nu echt

Nog een stop gemaakt bij Curtain Fig Tree. De boom is een soort wilg die houvast heeft aan de oorspronkelijke boom. De oorspronkelijke boom is inmiddels helemaal vergaan. Erg mooi om te zien. Wat ons opvalt is dat ook veel Australiërs de natuur bekijken zoals wij dat doen.

Fig Curtain tree

Gewandeld over het park, ofwel door het regenwoud. Floor en Saar vinden het gescharrel in de struiken maar niks na de ontmoeting met de cassowary. Wel een mooie wandeling naar de rivier waar we een platypus (vogelbekdier) hebben gezien. Waarom zit mijn sok onder het bloed? Ohja ik zie het al een bloedzuiger.......

Vogelbekdier vijverMooi onkruid regenwoud

De laatste avond in het tree house hebben we gegeten in het restaurant, onder andere tweemaal gekookte lamsschouder. Was even afwachten met de meiden maar ging goed, was een mooie afsluiter van het regenwoud. Vrijdag vertrekken we naar een beachhouse in Mission Beach.

P.S. sorry opa's ook in het strandhuisje geen internet dat wordt niet skypen zondag.

1. Aad en ida:
    19 september 2015
    Wij genieten iedere keer weer van jullie verslag. Zoals jullie je vermaken wat een avontuur hebben jullie .Prachtig.

een dikke knuffel van aad en ida xxx