Port Douglas: bijkomen, uitwaaien en eerste indrukken

13 september 2015 - Port Douglas, Australië

Bijkomen van de jetlag, onrustige nachtjes met de meiden, af en toe een middag dutje, maar op vrijdag gloorde er hoop. Zaterdag nog even doorbijten en op zondag zaten we helemaal in het ritme.

OpMet speer jagen op vis vrijdag hadden we onze eerste excursie met Juan Walker, een Aboriginal uit de streek. Eerst een stuk wad-lopen over het droog gevallen strand richting een mangrove bos. Even inspuiten met bushman tegen de sandflies en muggen en lekker over wortels klauteren (Fien in de rugdrager en Saar tillen, let op de wortels!) op zoek naar schelpen en slakken, die we later zouden eten. Het mangrove-bos zorgt onder andere voor het behoud van het reef en het filteren van het water.

Mangrove bos Cooya Beach

Mossman Gorge

Na een heerlijke lunch met de gevonden schelpen en slakken en nieuwe vruchten die wij niet kennen zijn we naar de Mossman Gorge geweest. Dit is een regenwoud met een rivier waar je in kunt zwemmen. Juan heeft ons meer uitgelegd over de natuur en de gebruiken van de Aboriginal. Mooie eerste indrukken en kennismaking met Australië en de inheemse cultuur.

ZaterdagSaar op 4mile beach lekker uitgewaaid op Four mile beach, super hoge golven van ca. 25 graden. Wel iets te veel wind voor het goede, maar onze zandkastelen hebben het overleefd. En in de avond genoten van de lokale vangst, Coral Reef Trout, heerlijk!

Panoramma Woody Island

En dan is het al weer zondag en breekt de laatste dag van deze etappe aan. Zeilen met een catamaran naar de Great Barrier Reef om daar te snorkelen en op een onbewoonde eiland (Low Isle) te vertoeven. En voor ons allebei een nieuw hoogtepunt, snorkelen boven het Reef en schildpadden en vissen van dichtbij zien. En met een iets ruwe zee terug op het zeil varen, terwijl onze meiden aan het roer mochten staan. Hoogtepunt van Saar was overigens de aankomst bij het vakantiehuis, zij vond de golven te hoog. Heerlijke dag op zee en uitgeteld.

Fien aan het roerSaar aan het roerOp weg naar het eiland

Morgen naar het volgende verblijf, een boomhut in Malanda. Benieuwd wat we onderweg tegen komen.

1. Aad en ida:
    13 september 2015
    fijn om te lezen hoe jullie genieten van jullie droomreis.Kijk alweer uit naar het volgende verslag.

aad en ida
  2. Marita:
    13 september 2015
    Lieve Floor ik ben zo blij dat het je gelukt is om aan dit avontuur te beginnen. Ik ben benieuwd naar alle leuke dingen die jullie mee gaan maken. Heel veel plezier. Marita
  3. Ton:
    13 september 2015
    Zo te lezen genieten jullie volop, prettig om te weten.
    Dikke knuffel aan de meisjes ook voor jullie.

Liefs Pa en Ma.
  4. Inge:
    14 september 2015
    Wat hebben jullie al veel mooie indrukken opgedaan!
    Geniet van dit alles en van elkaar natuurlijk.
    Heel veel plezier, Inge
  5. Toos Oudhoff:
    15 september 2015
    Floor en Barry, leuk om jullie zo te volgen op deze ongetwijfeld prachtige reis.
    Heel veel plezier en geniet van alle mooie dingen, Toos en Jan.