Halls Gap - The Grampians

13 oktober 2015 - Port Fairy, Australië

panorama_HallsGap

De laatste keer dat we meer dan vier uur in de auto zitten is de rit van Mildura naar Halls Gap. Om het onszelf makkelijk te maken direct de tablet aangezet en zowaar Fien heeft (voor het eerst) even in de auto geslapen. In Halls Gap hebben we een blokhut, met open haard. Wat bijzonder is aan Halls Gap is dat er veel kangoeroes zijn. Ze komen tegen vijf uur te voorschijn en gaan dan lekker grazen. Er sprongen circa 30 kangoeroes langs de blokhut. We hebben twee boksende kangoeroes gezien, op de achterpoten staand zijn ze best groot.  Verder werden we wakker van hun geknaag, rotbeesten.

kangaroo_invoortuin

Vanuit Halls Gap kun je mooie wandelingen maken. Met Saar en Fien hebben we er een aantal kunnen maken. Een afdaling naar de Mac. Kenzie falls, een afdaling naar de Splitters falls en een wandeling naar de Balconies Rocks. Voor de watervallen geldt dat het balen is dat je eerst naar beneden moet lopen en dan weer omhoog, was het maar andersom, maar de uitzichten zijn fantastisch. Wederom fantastisch mooie natuur.

MacKenzieFallsSplittersFallsBalconiesGrampians
Naast natuur is er ook veel informatie te vinden over de Aboriginals. In een bezoekerscentrum hebben Saar en Fien een boemerang beschilderd, door Saar hardnekkig boemerakker genoemd.