Halls Gap - The Grampians

13 oktober 2015 - Port Fairy, Australië

panorama_HallsGap

De laatste keer dat we meer dan vier uur in de auto zitten is de rit van Mildura naar Halls Gap. Om het onszelf makkelijk te maken direct de tablet aangezet en zowaar Fien heeft (voor het eerst) even in de auto geslapen. In Halls Gap hebben we een blokhut, met open haard. Wat bijzonder is aan Halls Gap is dat er veel kangoeroes zijn. Ze komen tegen vijf uur te voorschijn en gaan dan lekker grazen. Er sprongen circa 30 kangoeroes langs de blokhut. We hebben twee boksende kangoeroes gezien, op de achterpoten staand zijn ze best groot.  Verder werden we wakker van hun geknaag, rotbeesten.

kangaroo_invoortuin

Vanuit Halls Gap kun je mooie wandelingen maken. Met Saar en Fien hebben we er een aantal kunnen maken. Een afdaling naar de Mac. Kenzie falls, een afdaling naar de Splitters falls en een wandeling naar de Balconies Rocks. Voor de watervallen geldt dat het balen is dat je eerst naar beneden moet lopen en dan weer omhoog, was het maar andersom, maar de uitzichten zijn fantastisch. Wederom fantastisch mooie natuur.

MacKenzieFallsSplittersFallsBalconiesGrampians
Naast natuur is er ook veel informatie te vinden over de Aboriginals. In een bezoekerscentrum hebben Saar en Fien een boemerang beschilderd, door Saar hardnekkig boemerakker genoemd.

boemerakkers

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Niels:
    13 oktober 2015
    Altijd die open haard :)
  2. Carina:
    13 oktober 2015
    Wat heerlijk om mee te kunnen lezen met jullie verhalen. Heel veel plezier nog en vergeet niet te genieten!!
    ook van de open haard.
  3. Stefanie:
    14 oktober 2015
    En vergeet de wijntjes niet ;-) Geniet van jullie laatste weekjes, de tijd vliegt voorbij! Hier is het echt herfst, af en toe ruiten krabben, mutsen op en handschoenen aan. Bereid je alvast maar voor!
  4. Aad en ida:
    14 oktober 2015
    nu weet ik waar die boemerakkers vandaan komen die hier voorbij vlogen:)
    als het goed is komen ze weer terug.
    geniet nog heerlijk van de laatste week.

groetjes aad en ida