Apollo Bay en de Great Ocean Road

17 oktober 2015 - Marengo, Australië

Donderdag vertrokken voor een rit van 200 km over de Great Ocean Road. De weg zelf is niet wat bijzonder is, de uitzichten op de oceaan zijn dat des te meer. Wat een natuurgeweld. De oceaan beukt op de rosten die soms loodrecht naar beneden gaan. Niet te dicht langs het randje lopen dus. We zijn gestopt bij zes uitzichtpunten en allemaal even indrukwekkend. Beoordeel zelf maar.

BayOfIslandsGrottoLondonBridge

ArchLochArdGorge12Apostels

Ons huisje zit vlak bij Apollo Bay en is wederom van alle gemakken voorzien. Ook ligt het vlakbij Otway National Park. Groene bergen die rijken tot aan gouden stranden. Zeewater met een temperatuur van 16 graden iets te koud om te zwemmen. Aan de kust bevindt zich een vuurtoren, die we beklommen hebben, verder landinwaarts is er regenwoud met diverse watervallen en een stukje sequoia (aanplant 1938) bos. We kunnen het niet laten en hebben de afdaling ingezet naar twee watervallen wat zeer de moeite waard was. Saar is klaar met de watervallen aangezien zij zelf moet lopen. Deze vakantie heeft ze goed aan haar conditie kunnen werken. Fien zit in de luxe stoel op de rug bij papa.

VuurtorenCapeOtwayMooieWatervalTripletFalls
's Middags zijn we voor de laatste keer naar het strand geweest. De meiden hebben weer lekker in het water en zand gespeeld. De strand speeltjes hebben we weggegeven aan de dochter van het management (Aisia) aangezien wij morgen de kust achter ons gaan laten. Nog maar even extra lang genoten van de Australische kust, maar ook van het huisje, we hebben de open haard weer aangedaan en de meiden hebben marshmellows gegeten.