Apollo Bay en de Great Ocean Road

17 oktober 2015 - Marengo, Australië

Donderdag vertrokken voor een rit van 200 km over de Great Ocean Road. De weg zelf is niet wat bijzonder is, de uitzichten op de oceaan zijn dat des te meer. Wat een natuurgeweld. De oceaan beukt op de rosten die soms loodrecht naar beneden gaan. Niet te dicht langs het randje lopen dus. We zijn gestopt bij zes uitzichtpunten en allemaal even indrukwekkend. Beoordeel zelf maar.

BayOfIslandsGrottoLondonBridge

ArchLochArdGorge12Apostels

Ons huisje zit vlak bij Apollo Bay en is wederom van alle gemakken voorzien. Ook ligt het vlakbij Otway National Park. Groene bergen die rijken tot aan gouden stranden. Zeewater met een temperatuur van 16 graden iets te koud om te zwemmen. Aan de kust bevindt zich een vuurtoren, die we beklommen hebben, verder landinwaarts is er regenwoud met diverse watervallen en een stukje sequoia (aanplant 1938) bos. We kunnen het niet laten en hebben de afdaling ingezet naar twee watervallen wat zeer de moeite waard was. Saar is klaar met de watervallen aangezien zij zelf moet lopen. Deze vakantie heeft ze goed aan haar conditie kunnen werken. Fien zit in de luxe stoel op de rug bij papa.

VuurtorenCapeOtwayMooieWatervalTripletFalls
's Middags zijn we voor de laatste keer naar het strand geweest. De meiden hebben weer lekker in het water en zand gespeeld. De strand speeltjes hebben we weggegeven aan de dochter van het management (Aisia) aangezien wij morgen de kust achter ons gaan laten. Nog maar even extra lang genoten van de Australische kust, maar ook van het huisje, we hebben de open haard weer aangedaan en de meiden hebben marshmellows gegeten.

HelpeenkrokodilStrandMarengo

1. Aad en ida:
    17 oktober 2015
    wederom weer prachtige foto,s

en de krokodil is dat een zoutwaterkrokodil:) eng hoor:)

dikke knuff xx aad en ida
  2. Truus en John:
    17 oktober 2015
    Geweldig! Wat prachtig ! Jullie vermaken je opperbest! Die foto's zo mooi! Leuk ook om Saar en Fien te zien genieten! Veel plezier nog!! Hoop jullie gauw weer in levende lijve te zien en te spreken!
    Liefs, John en Truus
  3. Tom & Willeke:
    20 oktober 2015
    Het ziet er allemaal fantastisch uit. Jullie hebben het zo te zien erg naar en blijf er maar van genieten. Wij zien uit naar de verhalen te horen in levende lijven....Knuffel aan de meiden.

Groetjes uit Zwitserland