Ons avontuur is begonnen

10 september 2015 - Port Douglas, Australië

Maandag 7 september en we zijn al twee dagen klaar voor vertrek. De laatste meters van de was marathon en de laatste puntjes op de vele lijstjes afstrepen en we kunnen gaan. De betrouwbare familie taxi was al vroeg paraat en heeft ons met prioriteit voor de incheck balie afgeleverd. Hoe raar is dat, mensen die we kennen in het zelfde vliegtuig (moeder van school en een oud collega van Floor).

Klaar voor vertrek

Om 13.30 startte ons leeuwendeel van de vlucht, ruim 11 uur naar HongKong. En ondanks ons inpraten op Saar en Fien om te gaan slapen, lukte dat pas de laatste 2 uur. "Oh, slaapt Fien al, dan kan ik ook gaan slapen." Zal ook wel wat te maken hebben met al die leuke kadootjes.

HongKong deed ons denken aan de ervaring die we hadden met Marokko. De bordjes kan je niet lezen en de informatie die je krijgt als je wat vraagt, vertrouw je niet helemaal, maar bleek toch juist te zijn (dit dan weer in tegenstelling met Marokko). Dus door immigratie en naar het hotel om lekker te slapen. Maar Fien en Saar in een bed en samen een deken werkt niet. Pa met Saar en ma met Fien. We werden nog net niet uit bed gedrukt.

Best raar om 's middags om 15.30 uur wakker te worden en dan aan je eigen meegebrachte ontbijt te beginnen. Krentenbollen, broodjes en fruit. Weer geluk dat we met kinderen waren, gaf een snelweg door de douane. Koffie op de luchthaven en dan een beetje langs winkels lopen waar je toch niets gaat kopen. Naar de gate en "vrienden" van de vlucht uit Amsterdam gedag zeggen. Meer mensen op weg naar Cairnes, wat overigens een vlucht was die net 4 uur te lang duurde. Wat een eind vliegen alles bij elkaar.

SaarEindelijk Fien slaapt weigerde volledig te slapen en Fien toonde haar ongenoegen door de twee aardbeien yoghurt er weer uit te gooien. Jammer van die turbulentie, maar gelukkig waren alleen Fien en mama vies. Om vier uur 's ochtends zette het vliegtuig de banden op Australische bodem. We zijn er!

De douane viel mee, we mochten redelijk doorlopen en met Fien en Saar er bij mochten we voorbij de rij. Niet veel later stonden we buiten op zoek naar onze huurauto. En achteraf gezien viel die niet te missen, wat een slagschip. Een Toyota Kluger, nageltje nieuw en de conclusie dat we te weinig bagage mee hebben. Oh ja, links rijden en bij die automaat heb je je linkervoet niet nodig. Op weg naar Port Douglas onze eerste bestemming. Erg fijn dat we die gratis navigatie app hebben gedownload, kaart lezen in het donker blijft lastig. En anders kost 100 MB hier €50.

Ons slagschip

En dan komen we aan bij ons eerste hoogtepunt van de vakantie. In de auto, Barry rijdt, Floor navigeert, de meiden kijken vanaf de achterbank naar buiten, we rijden naar het Noorden en de zon komt op schuin in onze rug in het zuiden. Hadden we deze  zon ligging maar in Nederland, dan hoefden we niet zo ver achter in de tuin te zitten, of zo ver te reizen.

1. Aad en ida:
    10 september 2015
    fijn om te horen dat de reis goed is verlopen.
    wij wensen jullie een prachtige avontuurlijke reis, jullie droom is
    werkelijkheid geworden.

groetjes en knuffels xxx aad en ida
  2. Carina:
    10 september 2015
    Heerlijk om mee te kunnen genieten van jullie avontuur.
    heel veel plezier en geniet van alles!!

Groetjes :) .
  3. Cathelijne:
    10 september 2015
    Wauw!!! Super leuk om te lezen dat de reis is begonnen en dat jullie goed zijn aangekomen.
    Heel veel plezier, geniet van al het moois!
    groetjes
  4. Marleen:
    10 september 2015
    Enjoy! Ik volg jullie graag en geniet nu al van de verhalen!

Groetjes en heel veel rust, relax en genieten van elkaar, het land, de gewoonten en alles wat je nog meer kunt bedenken!
  5. Ton:
    10 september 2015
    Lekker dat alles goed gegaan is.
    Geniet van die grote Car, denk erom links blijven!!!!!

Goede groet, Pa - Ma.
  6. Niels:
    12 september 2015
    Prive zwembad op FB ziet er goed uit! geniet ervan man :)
  7. Alma:
    12 september 2015
    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Leuk om op deze manier jullie reisverhalen te horen!

Ps: Jasmijn vroeg zich af wanneer Saar nu terug kwam van vakantie :-)