Metropool Sydney

30 september 2015 - Sydney, Australië

Als eerste het belangrijkste nieuws: Saar haar tand is eruit en heeft een groot gat in haar mond. Fien krijgt daarentegen haar kiezen door, de tandenfee is er maar druk mee. Saar denkt ook in Nederland iets van de tandenfee te krijgen, we hebben al gezegd dat dat niet het geval is.

Saar met gapend gat

Vijf dagen Sydney zitten erop. De eerste dag was regenachtig en koud, we kwamen mensen tegen met winterjas, muts en wanten dat vonden wij dan wel weer overdreven. Daarna hebben we geen druppel gezien. Het hotel is gelegen nabij het centrum en de belangrijkste hoogtepunten. We hebben lang niet alles gezien, maar wel best veel. Sydney is een echte metropool er wonen 5 miljoen mensen op een totale Australisch bevolking van 22 miljoen. Een smeltkroes van vooral Australiërs, Aziaten en een hoop toeristen. Uiteraard inclusief een ChinaTown.

Kat in het bakkiePhotograph PointBotanische tuin

Naast veel gewandeld te hebben, hebben we ook een fietstocht gemaakt. De meiden in de fietskar en trappen maar. De tocht was leuk met leuke feitjes van de gids. De tocht voerde onder andere langs het Opera house, Sydney Harbour Bridge, ChinaTown en de botanische tuinen.

Finding Nemo in Sea LifePas op: haaiChinese Garden of Friendship

We hebben nog een beetje kunnen winkelen (Barry heeft bloemetjes schoenen gekocht) en natuurlijk de Elsa pop vanwege het einde van de antibioticakuur van Saar. We zijn naar Sea Life Aquarium geweest, Power House museum, Chinese Garden of Friendship en een aantal warenhuizen.

Morgen vertrekken we naar Kangeroo Island. Die met dat heel vervelende liedje (op een kangoeroe eiland, waar je kangoeroes vindt, zoekt een kangoeroe moeder naar haar kangoeroe kind). Die zit bij ons in het hoofd en nu ook bij jullie, met dank.

De komende dagen hebben we geen internet en ook mobiel zijn we beperkt bereikbaar, heb iets gelezen over een privé strand, 45 minuten over onverharde wegen en een weerbericht die 25+ beloofd. Klinkt als een volgend paradijsje, maar dat lezen jullie de volgende keer!