Kangaroo Island: indrukwekkend

5 oktober 2015 - Kangaroo Island, Australië

Voordat je de boot op gaat naar het eiland, weet je eigenlijk niet goed wat je moet verwachten van Kangaroo Island. Het lijkt op geen enkele manier op de natuur die we tot nog toe hebben gezien. Het begon al donker te worden en het werd toch weer een langere rit dan verwacht. Maar wat een indrukken. We moesten even zoeken naar de exacte plek, maar met behulp van google maps was het gelukt. Circa 20 km over onverharde wegen en zonder straatverlichting, was wel even spannend. Onderweg nog een heel grote Kangaroo gezien en dan een huis in de "middle of nowhere", 100 meter van het strand met alleen maar het geluid van de zee om je heen. Beetje fris met alles open en die zeewind en dan kijk je in de open haard en die staat al klaar voor gebruik.

EersteIndrukkenOpritBeachHouseBlueSeasBeachHouse

UitzichtBeachHouse

De eerste volle dag hebben we koffie op het strand gedronken, waar je dus verder niemand tegen komt. Daarna nog even boodschappen doen in Kingscote, zo een 40 minuten rijden over voornamelijk "dirt road". De lokale slager aan gedaan en de bottleshop voor de lokale wijnen. In de middag nog even naar een honing boerderij. En s avonds natuurlijk bbq. Heerlijk!

Op zaterdag zijn we een tour gaan rijden, met als eerste stop Little Sahara, glijden van een zandduin. De meiden vonden het niets, maar dat is logisch als de wind over de duin blaast en je zand straalt en omdat je huilt je mond vol zand zit, ach zand schuurt de maag. Een keer glijden was genoeg voor hen. Papa ging nog even zijn pet aan de andere kant van de duin ophalen. Toch maar tijd voor de volgende stop.

ZandhappenFloorZandstralenSaar

Op zoek naar koala's in een park en ook gevonden. Vervolgens door naar Flinders Chase National Park. Bij binnenkomst even naar fossielen zoeken in de zandbak en door naar 2 hoogtepunten in dit park: Admirals Arch en Remarkable Rocks. Wat kan de natuur toch mooi dingen maken, als een kunstenaar. En wat ben je als mens dan nietig.

KoalametjongRemarkableKidsRemarkableRocks

AdmiralsArch

Op de terugweg uit het park nog even de auto aan de kant gezet om persoonlijk kennis te maken met mama Skippy en puber in de buidel. En tijdens de rit naar huis nog vlak bij het huis een koala met kleintje op haar rug gezien. Wat een mooi eiland en wat een mooie plek om te zijn!

mamaskippymetpuberBabyZeeleeuwVegetatieKI_2

Laatste dag zijn we naar Seal Bay geweest, waar je zeeleeuwen kunt zien van dichtbij. Met baby zeeleeuwen die spelen in de golven. Daarna picknicken op het strand en nog bij een eucalyptus boerderij geweest, vooral een lokale wijn gekocht, heerlijk terwijl we dit schrijven.

picknickstrandklaarlopen
Morgen vertrekken we weer, we zijn vast te vroeg bij de boot, maar dat komt ook omdat er een half uur tijdverschil is met Sydney (half uur vroeger) en de zomertijd is ingegaan (een uur later), we hebben geen idee meer hoe laat het in Nederland is of welke dag het eigenlijk is. Vervelend!

1. Marieke:
    8 oktober 2015
    Hoi Floor en familie,

Wat een mooie en herkenbare foto's. Ziet er geweldig uit. De foto met de koala en baby is dichtbij, wauw!.
    Wat een enorme afstanden op het eiland he? Wij hebben het onderschat... Nog naar Stokes bay geweest?
    Veel plezier!!
  2. Aad en ida:
    10 oktober 2015
    prachtige foto,s. De natuur en de dieren geweldig.

dikke knufff xxx

Aad en Ida