Airlie Beach en Whitsundays

25 september 2015 - Airlie Beach, Australië

Na de lange rit zijn we dus aangekomen in Airlie Beach een mooi toeristisch stadje met een haven. Dit keer zitten we in een appartementencomplex met infinity pool met zowel vanuit ons balkon als vanuit het zwembad uitzicht op zee. Wederom een mooie plek om te zitten. En om heerlijk met elkaar te zwemmen.

Infinity poolUitzicht appartementKakatoe wil mee eten op balkon

Hoogtepunt van ons verblijf in Airlie Beach is een dagtocht naar de Whitsundays. Dit zijn 74 eilanden met regenwoud op de bergen en zandige stranden zover je kunt kijken. Na een vaartocht van een uur hebben we eerst gesnorkeld boven een stukje Great Barrier Reef. Bij het vervolg van de vaartocht hebben we walvissen gezien, super gaaf. De volgende stop was op Whitehaven Beach. Daar is het zand (silica) zo fijn dat de Amerikanen dit gebruikt hebben om de Hubble telescoop te maken. Tip: laat niet je camera in het zand vallen, want dan komt het op plekken waar je het niet wilt!

Panorama Whitehaven Beach

Whitehaven BeachLeguaan bij de BBQJonge groene boomslang

Na een heerlijke bbq lunch gadegeslagen door een leguaan en een groene boomslang(etje) zijn we doorgevaren naar Hill Inlet. Vanaf dit eiland heb je een spectaculair zicht op puur wit zand doorsneden door de blauwe zee, wat qua natuurschoon wel met stip op nummer een staat van hoogtepunten.

Whitsunday Hill InletWhitsunday Hill Inlet 2

Verder hebben we in Airlie Beach rustig aan gedaan. Saar was toch wel een beetje ziek en we konden allemaal wel wat rust gebruiken. Vrijdag hebben we de auto ingeleverd (helaas inclusief Sesamstraat cd, maar misschien vinden de Aussies de Nederlandse versie ook wel leuk). Morgenochtend worden we met de taxi opgehaald en naar het vliegveld gereden, we vliegen dan naar Sydney waar we vijf nachten verblijven. En we komen al heerlijk in het Australische ritme, "no worries mate"!

1. Stefanie:
    26 september 2015
    Ziet er allemaal even fantastisch en relaxed uit! Kom maar op met jullie foto`s en verhalen uit Sydney! Gezellig weekend, hier lekker nazomerweer dus ook genieten :-)
  2. Carla:
    28 september 2015
    Oh wat een mooie foto's en leuk om jullie reis op deze manier mee te mogen maken. De stranden zien er prachtig uit maar, de foto van Barry met de meiden is schitterend. Geniet verder van jullie reis en met die leuke verhalen geniet ik er ook van. Groetjes Carla
  3. Truus en John:
    29 september 2015
    Geweldig om jullie zo te volgen. Goed te zien dat jullie zo genieten. Prachtige foto's! Liefs van ons!
  4. Alma:
    29 september 2015
    Wat een geweldige belevenissen en prachtige foto's!