De Adelaide Hills en Mungo National Park

11 oktober 2015 - Mildura, Australië

We hebben Kangaroo eiland achter ons gelaten en zijn na een reisdag bestaande uit een boottocht en een rit van vier uur aangekomen in de Adelaide Hills. We zitten hier in de Rabbiters hut. Dit huisje is uit 1950 en hier woonde de jager die de konijnen populatie in stand moest houden. Het huisje is gemoderniseerd en lekker luxe en speciaal voor Barry zit er een open haard in. Dat is ook wel nodig overdag is het 20°C in de nacht koelt het af tot 8°C. Dit huisje is slechts 12 km rijden over dirt road.

RabbitersHutAdelaideHillsGrootstehobbelpaard

De Adelaide Hills zijn vooral beroemd vanwege de wijnproductie. Barry is op zijn plek en heeft lekkere wijntjes gescoord onder andere een rode champagne. Maar ook heb je hier het grootste schommelpaard van de wereld, die moest natuurlijk beklommen worden. We hebben nog een stop gemaakt in Hahndorf een stadje gesticht door Duitsers en deze bouwstijl zie je nog terug. Het is een droge streek hoewel alles groen is, heeft het al 5 maanden niet geregend. Wij begrijpen nu waar het gevaar voor bosbranden vandaan komt en waarom iedereen een waterreservoir bij zijn huis heeft staan. Overigens gaat het fikkie steken Barry goed af en hebben we, voor zover bekend, nog geen bosbrand veroorzaakt.

Na drie nachten vertrekken we naar Mildura, in deze stad heb je niks te zoeken (he wacht de klok gaat weer een half uur vooruit). De stad is wel een goede uitvalsbasis voor een bezoek aan Mungo National Park. Met een aboriginal hebben we een excursie naar het park gemaakt. Mungo is een drooggevallen meer, met het verwaaien van het zand komen er allemaal botten en andere overblijfselen naar boven die aantonen dat de aboriginals hier 60.000 jaar geleden al leefden. Het was een mooie toer met mooie verhalen. Wel verschrikkelijk heet, het was 40°C wat uitzonderlijk is voor dit jaargetij. Ook verschrikkelijk veel vliegen, we hebben de Australia wave goed onder de knie gekregen.

ErosieMungowoestijnMungochinesewallsMungo

1. Aad en ida:
    11 oktober 2015
    Wat een afwissellende natuur.En die mungo's , prachtig om te zien.

dikke knufff xx Aad en Ida
  2. Ton:
    11 oktober 2015
    Zo te lezen genieten jullie nog steeds.
    Geweldig die mooie foto's.
    Helaas skype gemist, hield rekening met een uur zomer tijd.
    Zullen we het morgen om de zelfde tijd proberen??
    Groetjes Pa en Ma.
  3. Stefanie:
    11 oktober 2015
    Wederom weer een mooi verhaal en prachtige foto`s! Wat een fantastisch land! Met nog een paar weken in het vooruitzicht kan ik bijna niet wachten op jullie volgende avonturen maar ook om jullie weer "live" te zien, vindt dat het erg snel gaat maar dat betekend dat onze reis naar NZ ook al dichter bij komt ;-)
  4. Marita:
    11 oktober 2015
    Jeetje wat een afstand hebben jullie inmiddels afgelegd. Wat genieten zeg zo met zijn vieren. Nog heel veel plezier. Ben benieuwd wat jullie nog allemaal gaan zien.